Vă aduc forma finală a emisiunii radio.

Vă aduc forma finală a emisiunii radio.

Întrucât are un format mare am împărţit-o în 2 părţi.
P.S Melodiile au fost alese de cei de la radio








Sperăm că vă place tot ceea ce am realizat de-a lungul acestor 3 săptămâni (chiar 4-5).


Noi sigur ne-am simţit bine, ne-am dat toată silinţa şi consider că ne-am atins toate obiectivele.

Florina V.


Aproape FIN



Se apropie sfârşitul şi conştientizăm cât de repede a trecut totul.

Mie greu să cred că am ajuns deja la final dar mă bucură gândul că am realizat atât de multe lucruri în acest proiect, mai exact tot ce ne-am propus, luând în considerare faputul că am prins o periada dificilă la şcoală unde am dat testări peste testări.
Dar a fost ok.

O să îmi fie dor de echipă. Nu în sensul că nu ne vom mai vedea ci de munca împreună şi distracţia împărtăşită.
Am informat pe mulţi din liceul nostru iar acum, deşi suntem la final noi, vom continua până în ultima clipă să promovăm GPIE şi să oferim informaţii oricărei persoane interesate.


Pentru ziua de azi am lucrat cu fetele la stand iar după şcoală am mers după varianta finală a emisiunii la radio Transilvania.
Sună foarte bine şi cuprinde atât informaţi depre ce am organizat noi şi de GPIE dar şi un interviu cu Dmn Profesoară Mariana Ursu fondatoare a asociaţiei Collegium şi un important sponsor al echipei noastre. Emisunea va fi postată de Florina.


Pam pam Ariela G.

Menţiune - Goia Ioana

Influenţa Galei asupra elevilor

Această Gală a reuşit să se evidenţieze datorită paletei largi de criterii pe care le ia în considerare atunci când premiază rezultatele, acţiunile şi atitudinea celor care fac parte din acest sistem.

„Gala Premiilor în Educatie” i-a determinat pe elevi să aibă o viziune îmbunătăţită asupra sistemului educaţional deoarece nu sunt premiaţi doar din punct de vedere al rezultatelor deţinute strict la nivel de centru de învăţământ ci şi din punct de vedere al strădaniilor de a face acţiuni prin care să îşi îmbunătăţească abilităţile şi să-şi crească nivelul de cunoştinţe într-un anumit domeniu.

Impulsionarea creativităţii şi competiţiei le oferă elevilor şansa de a-şi descoperi noi calităţi şi de a-şi dezvolta multilateral personalitatea, capacităţile dar şi abilitatille. Îmbunătăţind imaginea sistemului educaţional se face prin promovarea evoluţiei atât pe plan personal cât şi la nivel de echipe, asociaţii.

Datorită premierii ştiinţifice se face stimularea cercetărilor şi astfel se aduc benefici atât la nivel personal cât şi la nivel de evoluţie internaţională a ştiinţei.

Dacă până înainte de existenţa Galei, doar elevii au fost cei premiaţi, odată cu apariţia acesteia, orice persoană care face parte din acest sistem poate avea parte de acesta şansa. În acest fel, ideea ca doar elevii sunt cei care învăţa într-o şcoală este corect, iar ei cresc şi evoluează cu principiul aplicat că toţi care se află într-o astfel de institutieinvata, chair dacă se află la catedră şi nu într-o bancă.

Premierea profesorilor dă certitudinea şi încrederea elevilor că şcoală îşi respectă adevăratul sens al cuvântului şi este locul în care toţi, chiar şi cei care le predau iau lecţii la rândul lor după cum spune şi Petre Tutea: „O şcoală în care profesorul nu învaţă este o absurditate”.

Prin faptul că premierea este făcută la nivel naţional, iar consistenţă materială şi simbolică a premiilor este importanta zicală „Ai carte, ai parte”, se potriveşte cel mai bine şi îi motivează semnificativ pe elevi.

Datorită premierii descoperirilor ştiinţifice se face stimularea cercetătorilor şi astfel se aduc beneficii nu numai la nivel de evoluţie internaţională, astfel încât elevii reuşesc să se simtă folositori din punct de vedere practi, având reuşite concrete.

Sistemul este astfel perceput că o rampă de propulsare a tuturor ideilor strălucite şi a tuturor celor care au capacitatea de a excela prin ceea ce fac.


Ioana Goia

Premiul III - Zăhan Lorena

Un eveniment educaţional

„Gala Premiilor în Educaţie” este singurul eveniment care ajunge să facă primul pas spre îmbunătăţirea sistemului educaţional din România. Dă un imbold elevilor buni la învăţătură indiferent de condiţiile lor materiale ceea ce este un lucru foarte bun şi de apreciat având în vedere viaţa şi condiţiile de viaţă din ţara noastră.

În primul rând cu astfel de premii, pe care le oferă gală premiilor în educaţie atrage orice elev şi profesor cu potenţial. Acest proiect reuşeşte să organizeze o competiţie în care toţi elevii sunt egali, diferenţa construindu-se doar la nivel de inteligenţă al fiecăruia.

Este un lucru minunat că în România în sfârşit se ţine cont de dreptate, de sinceritate, de egalitate, de dreptul fiecărui om indiferent de condiţiile materiale să participe la un astfel de concurs, un concurs care are ca scop dezvoltarea unei educaţii şi premiază inteligenţa şi potenţialul pe care îl afişează elevii pentru reuşite. Într-adevăr acest tip de proiect ajută atât ţara în vederea îmbunătăţirii sistemului educaţional cât şi elevii şi profesorii în avansarea lor pe plan educaţional. Încurajează pe cel mai bun profesor, elev ţinând cont doar de reuşite şi nu este influenţat absolut deloc de situaţia fiecărui participant singura competiţie care nu este influenţată de principiile ţării noastre: mită, corupţie, cine plăteşte cel mai mult câştiga: NU! Şi asta îi determină pe oamenii care participă să susţină un astfel de proiect şi să fie mulţumiţi şi bucuroşi că România a făcut un pas spre un lucru mai bun.

În concluzie „Gala Premiilor în Educaţie” oferă oportunitatea de a fi cel mai bun fără niciun fel de discriminări, în prezent este cea mai bună idee în vederea dezvoltării româniei pe plan educaţional.


Lorena Zăhan

Locul II - Roş Diana

O schimbare

Gala Premiilor în Educaţie premiază elita învăţământului românesc: elevi şi profesori, recunoscandu-le meritele deosebite în cadrul sistemului educaţional. Astfel, este recompensata, în sfârşit, performanţă, inteligenţă, creativitatea şi implicarea, pe bază cărora sunt aleşi câstigatorii galei.

Profesorii, cei cărora elevii le datorează toate cunoştintele, muncesc, muncesc şi iar muncesc fără să ceară nimic în plus şi făcând tot ce le stă în putinţă pentru viitorul ţării- elevii;acum, însă pot primi recompensele cuvenite pentru munca depusă.

Elevii sunt cei în a căror mâini stă, în afară de propria viaţă şi viitorul acestei ţări, a întregii lumi chiar, de ei depinde schimbarea, o schimbare în bine pe care toată lumea o doreşte. Prin intermediul acestui concurs, ei sunt stimulaţi şi implicaţi din toate punctele de vedere într-o luptă pe care o câştigă cel mai bun, cel mai inteligent, cel mai talentat.

Un premiu constituie bază viitorului elevilor, deci o cărămidă în construirea viitorului ţării. Învaţă, în primul rând pentru ei înşişi, dar este încurajator că cineva să îi ajute să reuşească, ei neavând, poate, posibilitatea de a răzbi singuri, de a-şi exploata inteligenţă şi talentul. Câţi nu sunt cei care îşi doresc să facă o schimbare, câţi nu vor să încerce măcar? Mulţi s-au pierdut pe drum, în încercările lor, dar acum sunt sprijiniţi cei care au cele mai mari şanse să reuşească, lor li se oferă oportunitatea.

Sistemul educaţional creşte în ochii elevilor atunci când aceştia sunt încurajaţi şi răsplătiţi, când ştiu că munca lor nu este în zadar. Atunci devin mai competenţi, îşi solicită la maxim inteligenţă şi creativitatea, se implică mai mult şi astfel fac primul pas spre schimbare.

Profesorii sunt cei care îi ajută, îi învăţă şi îi pregătesc pentru tot ceea ce înseamnă viaţă: bune şi rele, îi încurajează să îndrăznească, să încerce şi să reuşească. Este bine ca ei să fie stimulaţi, să li se ofererecunoştinţa binemeritată, caci ei ajută la definirea personalităţii elevilor, a descoperirii geniului din mulţi dintre ei. Nu este de ajuns fii inteligent, trebuie să îţi hrănesti mintea, iar acest lucru îl poţi face doar cu ajutorul profesorilor, deoarece ei sunt specializaţi . Deci profită, profită pentru tine, pentru viitorul tău, pentru viitorul omenirii.

Visele pot deveni realitate, iar acest concurs ajută la îndeplinirea lor. Realizarea profesionala a elevilor de azi constituie baza unei viitoare societăţi care poate fi altfel, poate mai bună, dar dacă nu încercam încăde azi nu putem construi ziua de mâine şi deci nu putem aştepta schimbarea.

În concluzie, Gala Premiilor în Educaţie contribuie la schimbare, la dezvoltare, o incurajează. Este un concurs stimulat pentru elevi, ajutându-i să se realizeze, iar profesorilor le este recunoscută munca. Merită să faci ceva deosebit ştiind că esti răsplătit, merită să participi la acest concurs pentru a dovedi lumii întregi că tu eşti cel mai bun. Crede asta, crede în tine şi vei ajuta, te vei ajuta pe tine însuţi dar si lumea.


Diana Roş

Locul I - Viţalariu Andreea

Percepţia elevilor vis-a-vis de un proiect gen "Gala Premiilor În Educaţie”


Trăim într-o ţară în care sistemul educaţional suferă modificări în mod continuu. Totuşi, încă reuşim să ne menţinem renumele la nivel internaţional de "ţară cu un învăţământ riguros", acest lucru plasându-ne încă într-o lumină bună. Dar având în vedere situaţia actuală, schimbările succesive care se produc în cadrul programei educaţionale, schimbări care au un impact mare dar aparent desconsiderat de către cei care iau deciziile majore, ajungem să ne punem întrebarea dacă toate acestea se vor sfârşi prin a ne ridica la un nivel occidental, sau pur şi simplu vom pierde chiar şi ceea ce avem în momentul de faţă.

Ei bine, acestea sunt întrebări pe care şi le pune orice tânăr aflat în cadrul studiilor în România, atât liceale, cât şi universitare. Viitorul este un lucru incert, dar care nu poate fi lăsat în voia sorţii din punct de vedere professional. Din acest motiv, noi, elevii, ne aflăm într-o situaţie în care suntem nevoiţi să decidem ce vrem de la viaţă, iar acest lucru nu este atât de uşor de realizat având în vedere posibilităţile pe care le poţi lua în calcul. Mai ales dacă vezi că tot ceea ce faci este în zadar, că te chinui să fii cel mai bun într-un sistem în care nimănui nu îi păsa de tine, de realizările tale. Şi ajungi într-un punct în care îţi pui întrebarea dacă din moment ce trăim într-o lume în care majoritatea este indiferentă, tu de ce să te chinui să faci cu o floare primăvară? De ce să încerci să fii mai bun?

Şi aici intervine impactul programelor precum "Gala Premiilor În Educaţie”, realizat de Fundaţia Dinu Patriciu. Un astfel de proiect, prin scopul sau de a promova performanţă, competiţia şi creativitatea , ne acordă nouă, elevilor, studenţilor, dar şi profesorilor un impuls. Acest tip de proiecte demonstrează că cineva apreciază eforturile unora de a menţine sistemul educaţional al ţării noastre la un nivel ridicat.

Instinctiv, omul este obişnuit să fie recompensat pentru ceea ce face. Ei bine, asta oferă acest program. O recompensa pentru toţi cei ce doresc să înveţe, să se dezvolte ei înşişi pe plan profesional, şi prin asta să îmbunătăţească sistemul educaţional. Pentru că, în final, un sistem educaţional bun este bazat atât pe un program bine stabilit, dar şi pe persone în măsură să îl respecte, să îl ajute "să se ridice”.


Andreea Viţalariu

mult aşteptatele eseuri

Bună seara!

După cum ştiţi luni a fost ultima zi a concursului de eseuri ... dar doar azi am reuşit să decidem care dintre cele înscrise sunt cele mai bune:>.

Au participat 20 de eseuri dintre care a trebuit să alegem doar 4 aşa că...avem un loc 1, 2, 3 şi o menţiune.
Juriul a fost compus din 4 mebrii adică noi 4, ne-am gândit că e mai bine să facem noi asta având în vedere că noi am organizat concursul dar şi pentru că avem specialişti în domeniu (olimpice la limba şi literatura română):D...

Mâine va fi premierea, iar acesta se va ţine într-o sală de clasă (cea mai frumoasă din liceu pentru că e a noastră) şi acolo îi vom invita pe toţi ce au participat , vom înmâna diplomele dar şi premiile în valoare de 200 RON.

Nu ne vine să credem că mai avem doar o zi de campanie...sperăm ca totul să fie ok şi ca în final să fim mândre de ceea ce am realizat dar suntem şi acum.

Acum va las...noapte bună!

PS: Voi posta si eseurile caştigătoare...!!!!!!!!

Andreia B.